Transportskador
Vid leverans skall godset alltid kontrolleras. Avvikelser (godsskada, emballageskada, saknat kolli) skall noteras på frakthandlingen/handscannern och signeras av chaufför och mottagare. Samma förfarande gäller vid hämtning på godsterminal. Anmälan skall omgående göras via e-post till info@mbjdesign.se. Om skadan upptäcks vid uppackningen skall detta anmälas till oss senast inom 4 dagar från mottagandet. För en effektiv och snabb hantering av reklamationen skall bilder på emballaget samt bilder på den skadade varan bifogas och skickas till info@mbjdesign.se. Observera att varorna inte får förflyttas eller användas innan reklamationsärendet är slutfört samt att emballaget sparas för ev. besiktning.
MBJ Design tar ansvar för varor som har skadats eller kommer bort under transport.
Vi motser enligt ovan en kopia på fraktsedeln samt en bild på det skadade godset via mail. Där efter tar vi över reklamationsärendet.
Byte och returer
MBJ Design tillämpar Distansavtalslagen. Det innebär att du som kund har rätt till 14 dagars returrätt, utan speciell anledning. Varan skall returneras i oförändrat skick och i originalemballaget. MBJ Design förbehåller sig rätten att debitera kund om något skulle saknas eller om varan är nyttjad. Kunden står själv för returkostnader. Returer som skickas mot postförskott löses ej ut.
Kontakta oss innan du skickar tillbaka produkten.
Reklamation
Om din beställning är felaktig så ska du omgående kontakta MBJ Design via mail, info@mbjdesign.se, och ange felet. Vi återkommer med information om hur du ska gå tillväga.
Vi står för kostnaden vid dessa returer.
Övrigt
Vid eventuell tvist kommer MBJ Design att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer och svensk lag.
Kundservice
Vid eventuella frågor eller för mer information, kontakta:
MBJ Design
info@mbjdesign.se
+46(0)707–572201